Wednesday 13 November 2013

Sian aku tgk muka mamat tu..

Pintu ofis aku nie ala-ala rosak..since past few days..ada cara nak buka..kena lemah lembut bersopan santun..mcm aku (lah sangat)..hehe..

Petang nie jadi kes..aku duk dengar jer ada org touch pass..try buka pintu xleh..dia try lagi touch..buka xleh gak..end up dia ketuk pintu tu..byk kali gak..tp hari nie ntah aku malas tahap apa ntah aku buat2 x dengar..lgpon pintu sebelah ada..aku harap dia terpikir la nak buka pintu sebelah tu rupanya x..

Maka bangunlah kakak kawasan bukakan pintu tu..masalah nya kakak kawasan nie x bleh berhemah sket ke ckp ngan org..buka2 pintu jer trus sound mamat tu.."lenkali kalu xleh buka pintu nie..guna pintu sana ya..masalah kita nie kadang2 x senang nak bukakan pintu..lagipon kita x bleh suka2 buka pintu kat org"..lebih kurang camtuh la bunyinya..ayat tu mungkin ada lain sket yer sebab aku x rakam sebijik2 apa dia kata..tp maksud dia gitulah...

Dangggg...aku rasa berdesing telinga aku mendengar nada x suka dia tu..muka mamat tu dah riak bersalah..minta maaf..Allah macam besar sgt la salah mamat tu...org luar tuh..bukan org ofis sini..mana la dia tau pintu rosak kan..bleh jer ko nak tegur mamat tu suh guna pintu satu lagi..tp ckp baik2 la..jgn ckp mcm kakak kawasan..berhemah kata org.."encik..pintu nie rosak..lain kali guna pintu sebelah yer"..bagi senyuman sket..susah ke?????

Aku nie dah lama rasa nak penampar kakak kawasan tuh..seb baik la mak aku ajar hormat org tua..kalu aku nie spesis kurang ajar..dah lama dah makan penampar..haish trus rasa bersalah sebab x bgn tolong buka pintu kat org tu..padahal aku dah tau perangai kakak kawasan tu..x pasal2 mamat tu dimalukan sebab kemalasan aku kan..haishhh...

No comments:

Post a Comment